خانه مقالات ویژه مدیریت زمان در فروش

مدیریت زمان در فروش

مدیریت زمان در فروش

برای اجرایی کردن مدیریت زمان ابتدا بایستی با مفهوم مدیریت و زمان و خود فروش آشنا شویم.سه مقوله متفاوت که تعاریف و تفاسیر زیادی برای خود دارند ولی نمیخواهم سر شما را با یک سری بحث های کلیشه ای و پیچیده که آخر سر هم نمیشود بصورت کاربردی آنها را بکار برد درد بیاورم.در حد درک و توان خود مطلب را ساده خواهم کرد.بطور کلی مدیریت یعنی توانایی نظارت یا کنترول کاری که میخواهیم انجام دهیم تاآن کار به خوبی به پایان برسد.ماهیت اصلی زمان فعلا از لحاظ علمی بطور قطعی مشخص نشده ولی الاایحال زمان پارامتری ست که انسان فانی در کره خاکی محکوم به قبول آن است و راه گریزی از آن نیست و تمامی کار هایی که انجام میده بالجبار با این پارامتر درگیر بوده و مدت زمانی بایستی برای انجام هر کاری صرف شود تا به سر انجام برسد.از یک لیوان اب خوردن بگیرید تا ساخت بزرگترین آسمان خراش دنیا و …. تعریف فروش قبلا در مباحث بدان اشاره کرده ام که الان دیگر دوباره کاری نمیکنم.حال از ترکیب این سه اصل مهم، بزرگترین موفقیت های بشر به عینیت پیوسته و از ابتدای تا انتهای این قوانین ثابت خواهند بود.مدیریت در بسیاری از تعاریف، ذاتی تلقی شده و گفته میشود که انسان های مدیر همانند کسانی که IQ بالایی دارند از همان کودکی مدیر به دنیا میایند و برخی دیگر آن را اکتسابی دانسته و براین معتقدند که هر کسی میتواند آن را با آموزش آنرا به دست بیاورد و یک مدیر توانا باشد.به نظر بنده شحصی مدیر خوبیست، که هر دوی این فاکتور ها را دارد.ژنتیک در مدیریت بی تاثیر نیست ولی درصد بالایی از موفقیت مدیران بزرگ در آزمون و خطاهایی ست که حین انجام کار بدست می آورند.تکامل ذات بشر است و انسان با تلاش و تجربه است که شکست ها را پله ای برای بالا رفتن از نردبان موفقیت بکار میگیرد.مدیریت شاخ و برگ های بسیاری دارد.مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازرگانی، مدیریت سازمانی و … ولی در کل همانطور که گفته شد، مدیریت توانایی کنترول بر درست به انجام رسیدن کار هاست حال در هر حوضه ای که باشد.در اینجا مدیریت زمان در فروش مطرح است.من در منابع بسیاری میخواندم که زمان ارزشمند ترین سرمایه انسان است. درک این مطلب بسیار میتواند به شما در انگیزه و تلاش بیشتر و مفید، کمک کند.حال بحث مدیریت زمان یکی از مهمترین فاکتور هایی ست که هر انسان موفقی باید آن را به درستی یاد بگیرد و در حد درک و شعور خود بکار ببند.بسیاری از مدیران به دلیل اینکه زمان بندی مشخص و قطعی برای شروع و اتمام پروژه های خود ندارند، معمولا یا شکست میخورند و یا بسیار دیرتر از ان زمانی که مد نظرشان بود کار را به پایان میرسانند.چرا؟ چون ما یاد نگرفته این با زمان کارهایمان را پیش ببریم.از همان زمان مدرسه تا دانشگاه، دیمی کارها را انجام داده و زمانی که مدیر یک سازمان یا مجموعه میشویم اکثرا با همان شیوه برنامه ریزی ذهنی، میخواهیم که کارها را پیش ببریم که نتیجه کار مشخص است.خیلی از ما بسیار شده که میگوییم (وقت کم آوردم) یا ( وقت نکردم) یا ( من اصلا وقت نمیکنم فلان کار را نجام دهم ) یا… برای برطرف کردن این مسله و عادت کردن به مدیرت زمان در کارها، بایستی از برنامه ریزی سه ماه به سه ماه شروع کرده و کار هایمان را در بازه های زمانی کوتاه مدت مدیریت کنیم.اهداف کوچک برای خود مشخص کنید و آن ها را در طول سه ماه سعی کنید منظم انجام دهید.و در صورتی که دوره اول را با موفقیت به پایان بردید، به سراغ اهداف بعدی در سه ماهه دوم بروید.این یک روش کاملا کاربردی ست.حال در امر فروش نیز شما میتوانید در بازه های زمانی کوتاه اهداف کوچکتری را با مدیریت زمان با موفقیت به پایان ببرید.مثلا تارگت 20 فروش را در سه ماهه نخست برای خود تعریف کنید و خود را موظف کنید تا آنرا انجام دهید.اوایل کمی سحت خواهد بود ولی بعد از چند دوره سه ماهه شما بطور خودکار و ناخودآگاه کارهای خود ر ا منظم و با مدیریت عالی به پایان خواهید رساند.فروش بدون مدیریت زمان و نتظیم خواسته ها و نیاز بازار با میزان فروش شما، هیچ خواهد بود.

با اهداف کوچک در بازه های زمانی کوتاه، موفقیت هایی بدست آورید و زمان و خواسته های خود را کنترول کنید.مدیریت زمان در فروش جز این نیست.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

تئوری لاک پشت

تئوری لاک پشت این مقاله در مورد تئوری بسیار کاربردی ست که در زندگی شما فوق العاده میتواند کاربردی...

بهانه های ذهن فقیر

بهانه های ذهن فقیر بهتر است کمی با خود روراست باشیم و بهانه تراشی را کنار بگذاریم.همین ابتدا باید...

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی این کتاب برای کارمندانی نوشته شده است که لایق درآمدی بسیار...

معجزه شکر گزاری

این کتاب نوشته ی راندا برن است .در این کتاب برای ۲۸روز تمرین شکر گذاری وجود دارد. این تمرینات طوری تنظیم...

فروشنده ناشی

فروشنده ناشی کیست؟ فروشنده ناشی به فروشنده ای گفته میشود که در ابتدای کار فروش قدم گذاشته و میخواهد...