خانه مقالات ویژه چگونه سریع بفروشیم؟

چگونه سریع بفروشیم؟

برای اینکه بتوانید در سریعترین زمان ممکن، محصول یا خدمات خود را بفروش برسانید، میبایست چندین فاکتور را باهم بکار ببندید.اولین فاکتور مهم شناسایی مشتری بالقوه از سایر افرادی ست که صرفا جهت دانستن قیمت از شما سوال میکنند یا شما برای فروش به سراغشان میروید.فراموش نمیکنم زمانی که اولین روز های کاریم را به عنوان فروشنده در شرکت شروع کرده بودم.تمام سعی ام این بود که خودم را با فروش بالا به اثبات برسانم.با جدیت و تلاش زیاد کار میکردم و چون از قبل اندک تجربه فروش داشتم احساس میکردم همه چیز را میدانم.در یکی از نمایشگاه های بین المللی همان اوایل کار درس بزرگی ازاستاد خودم آموختم که الان میخواهم ان را با شما در میان بگذارم.زمانی که با مشتری مواجه میشدم، بعد از سلام و خوش آمد گویی کوتاهی همین که مشتری یک سوال کوتاه از من میکرد، من شروع به پرزنت میکردم و گاهی تا بیست دقیقه به مشتری هر آنچه که از محصولمان بلد بودم را میگفتم و او نگاه میکرد ولی اشتیاقی برای خرید در او نمیدیم و به همین دلیل توضیحاتم را دوچندان میکردم..خسته میشدم، هر چه زمان میگذشت نا امید تر میشدم.و آخر سر هم فروشی در کار نبود.عصبانیت و کلافگی آن روزها را فراموش نمیکنم.شاید شمایی که فروشنده هستید این حالت بارها و بارها به سراغتان آمده باشد.استادم مرا کنار کشید و گفت: خودت را خسته نکن با مشتری مراوده داشته باش.من چند ماهی طول کشید تا منظورش را بفهمم.منظورش این بود که در ابتدا نیازی به توضیحات ریز و تمام کمال نیس.در آغاز فقط بایستی به سوالی که مشتری از شما میپرسد جواب دهید نه بیشتر نه کمتر.حال این سوال چندین صورت مختلف دارد.معمولا بالای 80 درصد مشتریان در همان ابتدا قیمت را میپرسند.اینکه قیمت را مستقیم و سریع به مشتری بگوییم از لحاظ تکنیک فروش درست نیست مخصوصا زمانی که قیمت دستگاه یا خدمات شما بالا باشد.میبایست با مقدمه ای از برند محصول، ساخت کدام کشور، ضمانت ها و سایر موارد شروع کرده و بعد از چهار یا پنج جمله کوتاه، قیمت را بگوییم و اگر شرایط اقساطی مد نظر هست بلافاصله بعد قیمت گفته شود تا بالا بودن قیمت در نظر مشتری بشکند.در همان ابتدای امر به تبپ و قیافه و طرز حرف زدن و لباس پوشیدن مشتری نیز باید توجه کنید.این کار 2 ثانیه از وقت شما را میگیرد ولی برای تحلیل درست برای این کار نیاز دارید تا اول زبان بدن را بدانید و دوم اینکه تجربه در فروش کسب کنید.در کل شما با اطلاعاتی که دارید و تجربه ای که بواسطه این اطلاعات بدست می آورید میتوانید در کمترین زمان ممکن بفروشید.مشتری را از غیر مشتری تشخیص داده و بدانید که زمان و انرژی خود را برای کدام صرف کنید تا نتیجه بگیرید.مسلما در ابتدای کار عکس این کار را زیاد انجام خواهید داد و کلافه خواهید شد.فقط بایستی به نکاتی که گفته شد توجه کنید و تمرین کنید و حتما یک مربی دلسوز و باتجربه داشته باشید.در 20 ثانیه اول اگر توانستید اعتماد مشتری را جلب کنید فروش شما بالای 80 درشد خواهد شد وگرنه خلاص.. مشتری در 5 ثانیه اول همان گونه که شما وی را آنالیز میکنید او نیز شما را ناخودآگاه برسی میکند.طرز سلام دادن و برخورد شما، لباسی که پوشیده اید، مدل مو و حتی ادکلنی که استفاده میکنید فوق العاده در همین چند ثانه به ظاهر ناچیز میتواند سرنوشت فروش شما را مشخص کند.بعد از آن 15 ثانیه فرصت دارید تا اعتماد مشتری را با توجه کردن به سوالی که میپرسد و جواب دادن کامل به آن، لبخند ملیح داشتن،انرژی مثبت و صادق بودن، جلب کنید.بعد از آن کارتان راحت میشد تا لحظه خرید و عقد قرارداد نهایی که باید کمی فشار را بر مشتری بیشتر کنید تا ریسک خرید در همان لحظه را بپذیرد.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط
مطلب قبلیکلیپ انگیزشی: هدف
مطلب بعدیاثر مرکب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

تئوری لاک پشت

تئوری لاک پشت این مقاله در مورد تئوری بسیار کاربردی ست که در زندگی شما فوق العاده میتواند کاربردی...

بهانه های ذهن فقیر

بهانه های ذهن فقیر بهتر است کمی با خود روراست باشیم و بهانه تراشی را کنار بگذاریم.همین ابتدا باید...

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی این کتاب برای کارمندانی نوشته شده است که لایق درآمدی بسیار...

معجزه شکر گزاری

این کتاب نوشته ی راندا برن است .در این کتاب برای ۲۸روز تمرین شکر گذاری وجود دارد. این تمرینات طوری تنظیم...

فروشنده ناشی

فروشنده ناشی کیست؟ فروشنده ناشی به فروشنده ای گفته میشود که در ابتدای کار فروش قدم گذاشته و میخواهد...