خانه قواعد فروش حرفه ای

قواعد فروش حرفه ای

قاعده اول: با هر مشتری بطور منحصر به فرد معامله کنید

یکی از مواردی که شما میبایست در پرزنت خود همیشه به یاد داشته باشید این است که با هر مشتری، با توجه به محلی که در آن حضور دارید و طیف افرادی که در آن محل برای مراجعه به شما حضور دارند، پرزنت خاص خودش را داشته باشید.با یک مثال مسئله را برای شما روشنتر میکنم.تصور کنید در یک بیمارستان مشغول پرزنت یک محصول بهداشتی هستید.نوع ارائه شما برای یک پزشک با یک کارمند ساده میبایست متفاوت باشد.چرا؟ زیرا اگر شما در مقابل یک پزشک، بیشتر تاکیدتان بر روی قیمت محصول باشد و نه توضیحات تخصصی، مسیر را اشتباه رفته اید و اگر برای یک کارمند ساده که در قسمت بایگانی بیمارستان مشغول به کار است برای فروش و ارائه آن محصول، بجای قیمت و کیفیت محصول، بیشتر بر روی توضیحات تخصصی آن محصول زوم بکنید، بازم هم کار اشتباه را انجام داده اید.هر قشری از مردم دغدغه های مخصوص خود را دارند و شما میبایست حتما با توجه به شناختی که از قبل بر روی افراد و علایق و سطح درآمد و ….آنها دارید، شروع به پرزنت محصول یا خدمات خود کرده و فروش خود را به قرارداد ختم کنید.طیفی از مردم که درآمد بالایی ارند و ثروتمند هسنتد، هیچگاه به دنبال اجناس ارزان قیمت نیستند و افرادی که زندگی کارمندی دارند همیشه قیمت و شرایط اقساطی محصول را در اولویت خود قرار میدهند و بعد کیفیت را در نظر میگیرند.پس شما باید با رعاید قواعد فروش، نوع ارائه متفاوتی برای مشتریان مختلف، داشته باشید.

قاعده دوم: به حرف های مشتری خوب گوش دهید

از موارد بسیار مهم دیگر در فروش، گوش دادن به حرف های مشتری است که بسیاری از فروشند گان مبتدی این کار را انجام نمیدهند.یک فروشنده خوب بایستی در ابتدا بتواند خوب گوش دادن را یاد بگیرد چرا که در یک فروش موفق شما بایستی در وهله اول تیپ مشتری خود را شناسایی کنید و این کار میسر نمیشود مگر با توجه با حرف هایی که میزند و سوال هایی که میپرسد.شما بدون دانستن این که مشتری چه از شما میخواهد هیچگاه نخواهید توانست به سوالات ذهنی وی پی برده و انها را برطرف کنید و بدون برطرف کردن آن سوالات، فروشی در کار نخواهد بود.معمولا فروشندگان زمانی که شروع به پرزنت مشتری خود میکنند تا نیم ساعت هم طول میکشد و تصور میکنند که هر چه قدر توضیحات بیشتری دا به مشتری بدهند درصد فروش بیشتر خواهد شد غافل از اینکه این کار از یک حدی به بعد فقط مشتری را کلافه میکند و منتظر است تا شما صحبت هایتان را تمام کنید تا محل را ترک کند.شاید دیده این زمانی که مشتری شما با انکه بنظر خودتان مستعد خرید بوده و مشتاقانه به حرفهایتان گوش میداده بیکباره خداحافظی کرده و از شما تنها درخواست شماره تماس میکند تا شاید بعدا با شما تماس بگیرد…این یکی از مواردی ست که شما اصلا اجازه نداده این مشتری خواسته خود و سوالات خود را مطرح کند تا جواب بگیرد و شما وی را بمباران اطلاعات کرده اید که در آخر هم هیچ جوابی نگرفته اید جز اینکه خود را خسته کرده اید.

به مشتری اجازه صحبت کردن بدهید.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

ترفند های فروش

در قسمت اول از ترفندهای فروش خیلی کوتاه و مختصر و کاربردی به یکی از روشهای موثر در فروش میپردازیم که باعث...

هفت استراتژی افزایش فروش

هفت استراتژی افزایش فروش ! شما به فروش بیشتر احتیاج دارید ، همین الان هم احتیاج دارید در مقاله هفت...

زبان بدن در تجارت

دانلود رایگان کتاب زبان بدن در تجارت زبان بدن در تجارت زﺑــﺎن ﺑــﺪن ﺷــﻤﺎ ﺗــﺎﺛﯿﺮ...

کتاب صوتی: قلعه حیوانات

معرفی کتاب قلعه حیوانات کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول، به‌طور غیر مستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق در طول جنگ...

روش های کاهش استرس

توصیه های برایان تریسی برای کاهش استرس