خانه مقالات ویژه عمده فروشی

عمده فروشی

عمده فروشان بصورت عمده اجناس خود را از تولیدکنندگان خریداری میکنند و در بازارهای هدف به خورده فروشان بفروش میرسانند.این مدل از فروش محصولات با حاشیه سود کمتر و در تیراژ بالا فروخته میشود که عیب ها و محاسنی نیز دارد که به برخی از آنها اشاره میکنم.یکی از عیب های این مدل از فروش و البته در کشور های جهان سومی،پایین بودن قیمت فروش محصولات از قیمت واقعی آن است.شاید فکر کنید اینکه خوب است و حاشیه سود بالاتری دارد؟ بله درست است ولی باعث میشود اجناس بصورت انحصاری در دست عده کمی قرار گرفته که هر وقت میخواهند میتوانند قیمت را بالا برده و ضربات سنگینی به مردم سطح متوسط و پایین دست وارد کنند.یکی دیگر از معایب عمده فروشی در سطح کلان ، عدم کنترل شرکت های تولید کننده بر شیوه توضیع کالا در سطح بازار و خرده فروشی هاست که عملا از سیستم توضیع کالا بی اطلاع میمانند.فروشندگانی که در این سطح از فروش مشغول بکار هستند معمولا از سواد و تجربه فروش بالایی برخوردارند و علاوه بر تسلط بر فروش بایستی از مسائل حقوقی مربوط به فروش اطلاعات کافی داشته وخلاقیت بالایی بالایی در امر فروش دالشته باشند چون افرادی که با انها در ارتباط هستند در سطح بالایی خرید و فروش انجام میدهند و بایستی تمامی جوانب کار و شرایط و ضوابط  مربوطه را رعایت کنند زیرا یک اشتباه کوچی میتواند ضررهای چند ده میلیونی را برای شرکت موربوطه وارد کند.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

تئوری لاک پشت

تئوری لاک پشت این مقاله در مورد تئوری بسیار کاربردی ست که در زندگی شما فوق العاده میتواند کاربردی...

بهانه های ذهن فقیر

بهانه های ذهن فقیر بهتر است کمی با خود روراست باشیم و بهانه تراشی را کنار بگذاریم.همین ابتدا باید...

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی این کتاب برای کارمندانی نوشته شده است که لایق درآمدی بسیار...

معجزه شکر گزاری

این کتاب نوشته ی راندا برن است .در این کتاب برای ۲۸روز تمرین شکر گذاری وجود دارد. این تمرینات طوری تنظیم...

فروشنده ناشی

فروشنده ناشی کیست؟ فروشنده ناشی به فروشنده ای گفته میشود که در ابتدای کار فروش قدم گذاشته و میخواهد...