خانه مقالات ویژه عمده فروشی

عمده فروشی

عمده فروشان بصورت عمده اجناس خود را از تولیدکنندگان خریداری میکنند و در بازارهای هدف به خورده فروشان بفروش میرسانند.این مدل از فروش محصولات با حاشیه سود کمتر و در تیراژ بالا فروخته میشود که عیب ها و محاسنی نیز دارد که به برخی از آنها اشاره میکنم.یکی از عیب های این مدل از فروش و البته در کشور های جهان سومی،پایین بودن قیمت فروش محصولات از قیمت واقعی آن است.شاید فکر کنید اینکه خوب است و حاشیه سود بالاتری دارد؟ بله درست است ولی باعث میشود اجناس بصورت انحصاری در دست عده کمی قرار گرفته که هر وقت میخواهند میتوانند قیمت را بالا برده و ضربات سنگینی به مردم سطح متوسط و پایین دست وارد کنند.یکی دیگر از معایب عمده فروشی در سطح کلان ، عدم کنترل شرکت های تولید کننده بر شیوه توضیع کالا در سطح بازار و خرده فروشی هاست که عملا از سیستم توضیع کالا بی اطلاع میمانند.فروشندگانی که در این سطح از فروش مشغول بکار هستند معمولا از سواد و تجربه فروش بالایی برخوردارند و علاوه بر تسلط بر فروش بایستی از مسائل حقوقی مربوط به فروش اطلاعات کافی داشته وخلاقیت بالایی بالایی در امر فروش دالشته باشند چون افرادی که با انها در ارتباط هستند در سطح بالایی خرید و فروش انجام میدهند و بایستی تمامی جوانب کار و شرایط و ضوابط  مربوطه را رعایت کنند زیرا یک اشتباه کوچی میتواند ضررهای چند ده میلیونی را برای شرکت موربوطه وارد کند.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

ترفند های فروش

در قسمت اول از ترفندهای فروش خیلی کوتاه و مختصر و کاربردی به یکی از روشهای موثر در فروش میپردازیم که باعث...

هفت استراتژی افزایش فروش

هفت استراتژی افزایش فروش ! شما به فروش بیشتر احتیاج دارید ، همین الان هم احتیاج دارید در مقاله هفت...

زبان بدن در تجارت

دانلود رایگان کتاب زبان بدن در تجارت زبان بدن در تجارت زﺑــﺎن ﺑــﺪن ﺷــﻤﺎ ﺗــﺎﺛﯿﺮ...

کتاب صوتی: قلعه حیوانات

معرفی کتاب قلعه حیوانات کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول، به‌طور غیر مستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق در طول جنگ...

روش های کاهش استرس

توصیه های برایان تریسی برای کاهش استرس