خانه مقالات ویژه بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

در یک تعریف ساده، بازاریابی فرآیند مدیریتی برای شناخت بازارها، ارزش ها، نیازهای مشتریان، برنامه ریزی برای رفع نیاز آنان، مطلع کردن تمامی افراد درون سازمان از این ارزش ها و در آخر سنجش اثربخشی این اقدامات است.

تمرکز اصلی کلیه فعالیت های هر شرکتی باید بر نیاز های مشتریان آن شرکت باشد. به این مسئله جهت گیری بازاریابی میگویند. جهت گیری بازاریابی به معنی مطابقت دادن منابع انسانی، مالی و فیزیکی سازمان با نیازهای مشتریان است و وظیفه انجام این فعالیت ها بر عهده مدیران و کارشناسان ارشد هر سازمان می باشد که با توجه به توانایی های اعضاء مجموعه، در کامل کردن این پازل انجام وظیفه می کنند؛ در این برنامه ریزی گفته میشود که کدام محصول در چه مکانی و با چه قیمتی عرضه خواهد شد.

علاوه بر عوامل داخلی سازمان، عوامل خارجی نیز وجود دارند که بر عملکرد سیستم و فروش تاثیر مستقیم دارند، به همین خاطر وجود استراتژی بازاریابی حیاتی است. عواملی مانند قوانین و مقررات، تکنولوژی، رقابت، مواد اولیه، نیروی کار و حتی آب و هوا و موقعیت مکانی از جمله مواردی هستند که بطور مستقیم بر فروش شرکت تاثیر گذاشته و نتیجه را تغییر میدهند؛ اینجاست که هنر بازاریابی همانند نقشه راه، سازمان را از این طوفان خطرناکی که هر لحظه ممکن است کل سیستم را با مشکل جدی درگیر کند کنترل کرده و نتیجه را به نفع خود تمام می کند.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

ترفند های فروش

در قسمت اول از ترفندهای فروش خیلی کوتاه و مختصر و کاربردی به یکی از روشهای موثر در فروش میپردازیم که باعث...

هفت استراتژی افزایش فروش

هفت استراتژی افزایش فروش ! شما به فروش بیشتر احتیاج دارید ، همین الان هم احتیاج دارید در مقاله هفت...

زبان بدن در تجارت

دانلود رایگان کتاب زبان بدن در تجارت زبان بدن در تجارت زﺑــﺎن ﺑــﺪن ﺷــﻤﺎ ﺗــﺎﺛﯿﺮ...

کتاب صوتی: قلعه حیوانات

معرفی کتاب قلعه حیوانات کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول، به‌طور غیر مستقیم اشاره به شرایط حاکم بر شوروی سابق در طول جنگ...

روش های کاهش استرس

توصیه های برایان تریسی برای کاهش استرس