خانه مقالات ویژه بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

در یک تعریف ساده، بازاریابی فرآیند مدیریتی برای شناخت بازارها، ارزش ها، نیازهای مشتریان، برنامه ریزی برای رفع نیاز آنان، مطلع کردن تمامی افراد درون سازمان از این ارزش ها و در آخر سنجش اثربخشی این اقدامات است.

تمرکز اصلی کلیه فعالیت های هر شرکتی باید بر نیاز های مشتریان آن شرکت باشد. به این مسئله جهت گیری بازاریابی میگویند. جهت گیری بازاریابی به معنی مطابقت دادن منابع انسانی، مالی و فیزیکی سازمان با نیازهای مشتریان است و وظیفه انجام این فعالیت ها بر عهده مدیران و کارشناسان ارشد هر سازمان می باشد که با توجه به توانایی های اعضاء مجموعه، در کامل کردن این پازل انجام وظیفه می کنند؛ در این برنامه ریزی گفته میشود که کدام محصول در چه مکانی و با چه قیمتی عرضه خواهد شد.

علاوه بر عوامل داخلی سازمان، عوامل خارجی نیز وجود دارند که بر عملکرد سیستم و فروش تاثیر مستقیم دارند، به همین خاطر وجود استراتژی بازاریابی حیاتی است. عواملی مانند قوانین و مقررات، تکنولوژی، رقابت، مواد اولیه، نیروی کار و حتی آب و هوا و موقعیت مکانی از جمله مواردی هستند که بطور مستقیم بر فروش شرکت تاثیر گذاشته و نتیجه را تغییر میدهند؛ اینجاست که هنر بازاریابی همانند نقشه راه، سازمان را از این طوفان خطرناکی که هر لحظه ممکن است کل سیستم را با مشکل جدی درگیر کند کنترل کرده و نتیجه را به نفع خود تمام می کند.

بهزاد اسدی
فعال حوزه فروش و بازاریابی/کارشناس ارشد MBA/سرپرست فروش و مشاور کسب و کار های کوچک و متوسط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

Must Read

تئوری لاک پشت

تئوری لاک پشت این مقاله در مورد تئوری بسیار کاربردی ست که در زندگی شما فوق العاده میتواند کاربردی...

بهانه های ذهن فقیر

بهانه های ذهن فقیر بهتر است کمی با خود روراست باشیم و بهانه تراشی را کنار بگذاریم.همین ابتدا باید...

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی

کتاب درآمد رویایی از برایان تریسی این کتاب برای کارمندانی نوشته شده است که لایق درآمدی بسیار...

معجزه شکر گزاری

این کتاب نوشته ی راندا برن است .در این کتاب برای ۲۸روز تمرین شکر گذاری وجود دارد. این تمرینات طوری تنظیم...

فروشنده ناشی

فروشنده ناشی کیست؟ فروشنده ناشی به فروشنده ای گفته میشود که در ابتدای کار فروش قدم گذاشته و میخواهد...